سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/12/16
4:29 ع

اگرچه امروزه حلقه‌های نامزدی و عروسی مزین به سنگهای قیمتی رنگی متداول نیست اما استفاده از این قبیل حلقه‌ها از دیرباز محبوب خانواده‌های سلطنتی اروپایی بخصوص شاهزادگان جوانی همچون پرنسس دیانا Princess Diana و لیدی سارا فرگوسن Lady Sarah Ferguson بوده است.

قدمت و ارزش سنگهایی همچون یاقوت سرخ و یاقوت کبود و زمرد به بیش از هزاران سال قبل بازمی‌گردد و سابقه آنان بیش از دیگر سنگهاست. اکنون این سنت ارزشمند رواج یافته و جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین زیورآلات عروسی است. امروزه شاهد آن هستیم که خانمها بیشتر تمایل به خرید حلقه‌های نامزدی مزین به سنگهای قیمتی رنگی دارند.

یاقوت کبود Sapphire یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای تهیه حلقه نامزدی مزین به سنگهای قیمتی رنگی است و پس از آن یاقوت سرخ Ruby و زمرد در ردیف دوم و سوم قرار دارند.

براساس سنت قدیم، یاقوت سرخ را برای چشم روشنی تولد دختر و زمرد را برای چشم روشنی تولد پسر هدیه می‌برند.

یاقوت کبود به زمان سنگهای قیمتی، مظهری از صداقت، وفاداری و حقیقت است. حلقه‌های نامزدی سنگهای قیمتی رنگی شهرت خود را مدیون رشد فزاینده استقبال و قدردانی از سنگهای قیمتی رنگی در سبکهای جدید جواهرات اعلا هستند.

امروزه با توجه به گرایش هرچه بیشتر مد به سوی رنگها و انعکاس روحیات افراد در مقایسه با اهداف و پیام طراحان، زنان جواهراتی را به خود می‌آویزند که بیانگر روحیات و احساسات درونی خودشان باشد. در میان حلقه‌های نامزدی، انتخاب حلقه‌ای که مزین به سنگ قیمتی رنگی باشد، بیشتر به زوجهای مسن‌تر و باتجربه‌تر و فکورتر بازمی‌گردد. 

زیرا چنین زوج‌هایی قادر به درک سابقه تاریخی رمانتیک این سنگها بوده و متوجه این نکته مهم هستند که انتخاب چنین حلقه‌ای به معنای ایجاد سطح متعالی‌تری از عشق و عواطف( چه به صورت سنتی و چه به صورت فردی ) است .

 

تهیه و تنظیم : جواهری بینا


  

91/12/16
4:25 ع

برای شارژ سنگ ها باید آنها را بشویید و آن را از ناخالصی ها پاک کنید . گاهی اوقات سنگی در اختیار شما قرار می گیرد تا شما بتوانید از آن انرژی بگیرید . شاید این سنگ قبل از شما مورد استفاده شخصی بوده که دچار بیماری و ناراحتی خاص بوده است . این سنگ از نظر فیزیکی به شما آسیب نمی رساند ، ولی امکان دارد که افکار پریشان و انرژی منفی شخص قبلی را همراه داشته باشد و آن انرژی منفی شما را آزار دهد. بنابراین باید سنگ ها مجدد شارژ شود. 
آب ، آتش ، خاک و نمک دریا از عوامل پاک کننده سنگ هستند . شما می توانید سنگ مورد نظرتان را در حدود 1 تا چند ساعت در آب جاری قرار داده و شارژ کنید یا آن را داخل خاک بگذارید و سپس آن را بشویید. گاهی هم می شود سنگ را روی شعله شمع قرار داد یا اینکه از نمک خشک دریا برای شارژ کردن آن استفاده کرد .

تهیه و تنظیم : جواهری بینا


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ